Nädalavaade

  • Üldine

    EL logo
  • Meeskondade moodustamine, ülesannete jagamine

    Mis peaks õppijat motiveerima ostu - müügialast projekti lahendama?

    Olenemata sellest, kas inimene seisab leti taga või leti ees, ühel juhul püüdes oma kaubale ostjat leida, teisalt ehk veeretades käes viimaseid münte, et osta endale mõni maiuspala või tõepoolest on kaalul veel midagi rohkemat ja kaalukamat... Või asub õppija järjekordse uue ainekursuse kallale - kõigil siin toodud, esmapilgul ehk mitte väga seotud näidete puhul on tegemist kahe põhiküsimusega: millised on meie ootused ja millised on väärtused, mida me saame.
    Kõik sõltub sellest, milline on püstitatud eesmärk, mida saada tahetakse ning milline on pakutust parim lahendus õppija vaateväljas.
    Milline on õppija eesmärk registreerides uuele ainekursusele - kas aine nö läbi teha või tõepoolest panustada ennast, uurida, katsetada, riskida, lugeda, arvutada, analüüsida - seda kõike selleks, et tööelus olla edukam, konkurentsivõimelisem, olla "rohkem" eriala spetsialist ja kindlasti olla rohkem mina ise kui enne selle kursuse algust.

    Püüa läbi projekti esitatud seisukohti  argumenteerida toetudes erinevatele allikatele (1 - 3 autorit iga töö puhul) ja tee seda korrektselt arvestades kooli kirjalikke tööde nõudeid!

    Ikoon
  • Idu kaubandusettevõtte partneri valik

    Alati võib ja saab küsida, miks on vaja üldse kaupu eksportida ja importida.

    Õigemini see küsimus peaks iga kaupa sisseostuks valiva inimese peast läbi käima.Tavapärane vastus on, et sortimendi rikastamiseks. Või et jällegi  - ise rikastuda. Aga tegelikult...leia argumenteeritud põhjendusi kaupade eksprdi - impordi põhjenduseks. Analüüsi muutusi kaubasisseostu ja väljaveo näitajates, püüa leida muutustele põhjendusi. Siin kogutud materjal ja tehtud otused on aluseks edaspidisetele tegevustele.

  • Teadlik turundus, selle teostamine

    IkoonKas osta Ungarist lambanahku või hoopis.... nööpe

    ... ja pakkuda neid meie väikesaarte elanikele - küsimus, mis vajab tõeliselt head turundusplaani. Kui osta , siis kui palju, millal osta, kuidas kaup kohale peaks jõudma, millised on kõige "paremad" lepingutingimused, kuidas siin, Eestimaal selle kaubaga edasi peaks toimetatama. Mismoodi ikkagi lambanahku näiteks Hiiumaal või Manilaiul müüa ja seda veel kasumit saades teha. Uurimist vajab küsimus millisest raamatupidamise programmist oleks projekti käigus kasu. Oluline on, et programm on tasuta kättesaadav, kasutage nt 30 päevast tasuta programmi proovimisaega.

    Need on küsimused, mis tuleb nüüd ära otsustada vastavalt valitud partnerriigi ja kaubaartiklile mõeldes.

  • Eelarve viimistlus, reklaam, kokkuvõtete tegemine

    Ikoon

    Efektiivsuse seitse sammu ja eelarve koostamine, hinnangute andmine ja ....kokkuvõte

    Naturaalmajanduse olukorras on kauplemine lihtne - mina annan oma kapsa ja kaalika ning saan vastu parajal määral näiteks tomateid või kanamune. Ka tööstuskaupadega on võimalik selliselt arveldada, seda kinnitab ajalugu. Täna ja hetkel selles projektis on siiski vaja eelarvet kõigi oluliste näitajatega.